Snön har kommit

Snön har kommit. Igår kom snön över Vännäs.. inget jag gillar så speciellt mycket, kanske när det har kommit lite mer och det är 5 minus och puder och bra ridföre så duger det men när det är 0 gradigt och stenhårt och ishalka så ogillas det enormt (speciellt nu när R inte har fått på sig skorna med broddar än), sen kommer den där förbaskade istiden också.. då man får snöskägg och rödnäsa, isbitar som tår och likadant med händerna.. jo jag menar naturligtvis när det är 30 minus... Okej det negativa är över nu, över till det lite mer positiva! 

Igår var det liljaridning, hoppade och galopperade bommar, Robin kändes fin.. Märktes tydligt vilken som var hans bättre varv på dom där 5 galopp bommarna på 3 meter, mycket bra övning om inte annat! Idag hade vi Liljaridning dressyr, antingen är det jag som har så sjukt hög press på mig och Robin och för att jag vet att han kan eller så är det bara så att Robin hade en dålig dag idag som allt blev lite knäppt när vi satte igång galopp till halt.. var inte våran grej iallafall! MEN där har vi det, något nytt att träna på!

Imorgon tar jag och pappa bilen till Luleå där vi ska kika på en häst, Spännande! Hoppas verkligen vädret håller i sig som idag så det inte blir inställt bara.. mhf! Men som sagt.. fint väder = åka bil till Luleå! :) Nu är det dags, middag ska göras med min kära mamma, pappa är borta. Myskväll med M alltså, Ha det så bra så länge! (har så få bilder på Robin på den här datorn så ni får en favorit i repris från Vindeln.)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0