Helgens resultat och känslor

Här kommer helgens resultat och känslor: 

Lb+5: Kändes super på framhoppningen, lika så på framridningen. När jag kom in på banan fortsatte flytet, han var lugn, stabil och gjorde precis allt jag ville. Fick gå ut sen och ladda om för omhoppning, i omhoppningen tog vi det rätt lugnt, ville hellre ligga på nolla än att ha ett ner men när jag red mot näst sista hindret och tog förhållningen och han lystnade till riktigt bra men han inte lyfta upp sig ordentligt och petade därför en bom men annars var rundan klockren, han var superfin och slutade på en 3e plats. :) 
 
 
 
 

 
 
LA:
Fortfarande lika fin, lite segare denna klass men fortfarande på hugget. Innan jag gick in på banan kom det massor av tårar.. dom bara rann jag började tänka allt mer på att det var sista gången jag går in, så nervös och så taggad på samma gång med finste R, jag kände mig svag och alldeles skakig..

Gick in på banan för att vänta på den före mig.. tårarna rann fortfarande och när jag fick startsignal och började rida mot första hindret var allt alldeles suddigt av tårar.. men han hoppade allt, han var med mig i varje språng han kämpade sig vidare och var jätte fin, slog 2an riktigt kraftigt och kastade sig åt höger men hade turen med oss för en gångs skull, han snuddade också i några fler bommar men var ändå på hugget, han fixade 3 kombinationen klockrent och vi kom oss till omhoppning, vart helt chockad och hoppade första i omhoppningen som var 2 kombinationen gjorde en snäv sväng och var inte tillräckligt lätt i sitsen så han han inte upp med fram så han rev, efter jag hoppat kombinationen fick jag en black out minns inte alls banan.. efter råd från sidan kom jag tillbaka till verkligheten.. Robin var så fin! han tog för sig och han älskade det.. ja det var nog det härligaste känslan att gå i mål och inse att gud vad fin häst jag har och gud vad jag älskar honom för allt han ställer upp för! Glädje tårarna kom och Mari kom efter mig.. Slutade på en 4e plats. :)



 

Det var min sista klass.. min sista tävling och mina sista två rosetter med Robin.. Ja nu är jag tårögd igen.. min bästa Robin Hood! Orden går inte att beskriva.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0