hästliv

Kanske kommer det här vara det längsta inlägget jag skrivit och alla kanske inte kommer läsa det men jag tänker iallafall dra igen vad som händer just nu i mitt hästliv och huvud.

Robin går super just nu, har haft en lugn vecka med bara skritt och vila tills igår när jag for upp på malmen och red igenom honom med öppna och sluta, skenkelvikningar, avslutade sedan med att rida igenom LA:1 programmet, Han var riktigt fin! Såna här gånger när allt sitter perfekt undrar jag varför jag aldrig har lagt ner mer tid på att rida dressyr.. Surt!

Annonsen på lilla R har uppdaterats varje dag, får bara mer och mer samtal och mail.. Imorgon är det till och med provridning som gäller.. jag är nervös, riktigt nervös! Samtidigt som det känns kul att någon vill komma och kolla på honom så känns det rent förjävligt att det kan handla om att Robin kanske far om någon vecka.. Tanken gör mig verkligen krossad.

Som ni vet så ska jag fortsätta med ridningen efter att Robin har åkt och vi har nog hittat min nya stjärna redan så nu är det bara att vänta och se, mer kan jag nog inte berätta än! När jag verkligen är säker på att det blir just den så ska ni få en riktigt uppdatering vad det är för något men just nu.. är det en hemlis!

Allt som händer just nu tar väldigt mycket energi från mig.. Tanken att lämna min fina som har gjort mig till den ryttaren jag är idag är enormt tungt, jag försöker att se något positivt i att jag kommer skaffa ny men jag saknar redan att vara ute på tävlingsbanorna med fina Robin, känslan att komma in på banan och känna att Robin verkligen inte bryr sig om vad som är på banan, han bryr sig inte om hur nervös jag är, han gör bara hans bästa och gör mig alltid så glad! Men jag kan även vända på allt och tänka att det ska bli roligt med ett nytt projekt och jag ser framemot att kämpa mig vidare med en ny och ha nya mål.. Ja jag vet inte jag är förvirrad och när allt detta snurrar i mitt huvud går det massa energi som jag behöver till annat.. Det är jobbigt.. nog det jobbigaste jag har varit med om!

Nu får det vara nog, känner att jag redan har skrivit för mycket.
Ska försöka uppdatera om någon dag igen, ha det bra så länge!



 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0